En gang var et stempel på frimærket nok

I den gamle analoge verden sendte vi fysiske breve i mere end 100 år baseret på at der sad et frimærke med en værdi der angav brevets vægt, størrelse og den fysiske afstand brevet skulle rejse til modtageren.
På posthuset fik frimærket et stempel der godkendte at porto var korrekt og det kunne sendes. Hvis ikke røg det retur eller fik straf porto. Nok om det ned af memory lane.
I dag sender vi dagligt milliarder af e-mails af alle mulige slags og med varieret indhold. Lignelsen er helt enkelt at disse e-mails også skal have et ”stempel” for at ramme postkassen i den anden ende. I dag hedder stemplerne  SPF, DKIM og DMARC. Der kort sagt er nogle identitets og verificerings mekanismer der skal garantere at din e-mail ikke klassificeres som spam og dermed ikke når modtageren.
SMTP.dk har lanceret et værktøj du kan bruge gratis til at undersøge din e-mails evne til at nå indboksen. Du skal blot kopiere den auto genereret e-mail adresse ind i den e-mail du vil checke og se derefter resultatet i browser vinduet. Måske er der nogle ting der skal rettes op på for at få den optimale afsendelse.

Få et service check af din e-mail nu på test.smtp.ai


Infographic viser et aktuelt billede hvor mange e-mails der gennemsnitligt når frem til de store velkendte globale free mail udbydere. Det står knivskarpt at uden standard certificeringer er du i et black hole med de e-mails dine kunder eller subscribers venter på.
Check også SMTP.dk


BACK TO TOP